Dietologi nosaukuši 7 izplatītākās kļūdas, ko pieļauj tievētāji





1. Jūs pietiekami nepaēdat

Cenšoties ātri zaudēt svaru, daudzi pieļauj šo kļūdu. Ja jūs katru dienu sadedzināt 2500 kalorijas, bet apēdat tikai 1200, jūsu ķermenis būs spiests veidot rezerves un palēnināt vielmaiņu, kas arī sarežģīs muskuļu masas veidošanu!

3

Ko darīt? Nebaidieties ēst. Piepildiet savu šķīvi ar veselīgu pārtiku: augļi, dārzeņi un pilngraudi. Ēdiet olbaltumvielas, neatsakieties no veselīgajiem taukiem: augu eļļa, avokado, rieksti un sēklas. Ēdiet zaļos lapu salātus. Ja jūs pieēdīsieties ar veselīgu pārtiku, jūs vienkārši nevēlēsieties ēst neveselīgo pārtiku.

2. Jūs veicat tikai kardiotreniņus un nepietiekami veidojat muskuļu masu

Tā ir izplatīta kļūda sieviešu vidū. Kardiotreniņi palīdz zaudēt svaru, bet tie ir praktiski bezjēdzīgi, lai veidotu muskuļu masu. Celiet svarus un izmantojiet trenažierus, lai palīdzētu paātrināt vielmaiņu. Pateicoties tiem, ķermenis turpinās dedzināt kalorijas vēl ilgi pēc treniņa.

4

Ko darīt? Ja Jums ir grūti uzreiz cilāt svarus, pievienojiet savam treniņam 20 minūšu spēka vingrinājumus ar savu paša svaru: pietupieni, atspiešanās, presītes un pievilkšanās. Neaizmirstiet, ka kļūstot stiprākam, slodze jāpalielina.

3. Jūs sev iegalvojat, ka esat “uz diētas”, tāpēc uz laiku maināt savu dzīvesveidu

Bieži vien cilvēki, kuri pārliecina sevi, ka ir “uz diētas”, pamet savu aizraušanos, pirms sāk zaudēt svaru. Pat, ja viņi gūtu panākumus, viņi vienkārši nezinātu, ko darīt tālāk, un galu galā atgriežas pie ierastās dzīves un svara.

Ko darīt? Svara zaudēšanai ir ļoti svarīga psiholoģiskā attieksme. Tāpēc izmetiet vārdu “diēta” no jūsu runas. Saprotiet, ka jūs virzāties uz uztura un treniņu eksperimentiem, un pēc tam izvēlēties kombināciju, kas ir piemērota tieši jums, ko ieviesīsiet savā dzīvē uz ilgu laiku. Saprotiet, ka jums jāmaina savu dzīvesveidu. Galvenais- atrast tā plusus un baudīt to. Tikai šādā veidā jums nebūs problēmu pie tā pieturēties.

4. Jūs nerodat atbalstu

Tiem, kas zaudē svaru vienatnē, ir daudz mazāk izredžu, nekā tiem, kuri nolēmuši cīnīties ar aptaukošanos draugu vai ģimenes atbalsta kompānijā. Ir grūti pieturēties pie jauna dzīvesveida, ja jūsu ģimene vai draugi nevēlas piedalīties izmaiņās un atbalstīt jūs.

Ko darīt? Atrodi ģimenes locekli vai draugu, ar kuru jūs varētu apvienot spēkus. Ja blakus jums nav persona, kas vēlas zaudēt svaru kopā ar jums, informējiet viņu par savu mērķi un lūdziet viņa atbalstu. Galējā gadījumā, internetā ir daudz tiešsaistes platformas un grupas, kas atbalsta viens otru virtuāli.

5. Jums nav noteikti konkrēti mērķi

Ja jūs uzliekat sev mērķi vienkārši zaudēt svaru, visticamāk, jums nebūs panākumu. Panākumu noslēpums ir sadalīt lielus mērķus mazākos, ko ir viegli sasniegt. Jūsu mērķim ir jābūt skaidram, izmērāmam, sasniedzamam un ar laika ierobežojumu.

Ko darīt? Ja jūs vēlaties, teiksim, zaudēt 10 kilogramus, sadaliet šo mērķi mazos soļos, ar kuriem jūs varat to sasniegt. Piemēram, pirmajā svara zaudēšanas uz pusi samazināt izmantotos vienkāršos ogļhidrātus (piemēram, makaroni vai kartupeļi) un aizstāt tos ar lapu dārzeņiem, dzert 8 glāzes ūdens dienā un 4 stundas nedēļā nodarboties sporta zālē.

6. Jūs pārvērtējat kaloriju skaitu, ko zaudējat vienā treniņā

Daudzi cilvēki uzskata, ka labs treniņš spēj neitralizēt sliktas pārtikas negatīvo ietekmi. Jūs varat apbalvot sevi ar desertu un smagi trenēties, bet jums nevajadzētu pārvērtēt savus panākumus sporta zālē.

5

Ko darīt? Atcerieties, ka fizisko aktivitāšu palielināšana noved pie apetītes pieauguma, tāpēc neaizmirstiet sekot sava šķīvja izmēram un saturam.

7. Jūs neesat konsekventi savos centienos

Šī ir viena no visbiežāk pieļautajām kļūdām, zaudējot svaru. Svara zaudēšana ir iespējama tikai tad, ja esat konsekvents jūsu treniņos un uztura pārmaiņās.

Ko darīt? Pretojieties kārdinājumam paņemt “pārtraukuma nedēļu”, jo tā jūs aizvedīs atpakaļ pie paša sākuma. Neapstājieties pie maziem mērķiem un pakāpeniski palieliniet slodzi.

Ir arī svarīgi atcerēties, ka veiksmīga svara zaudēšana- tā ir veselīga svara zaudēšana. Jūsu mērķis- ne tikai samazināt vidukļa izmēru, bet arī kļūt veselīgākam. Pieņemiet faktu, ka nav burvju tabletes, kas ļaus jums būt tievam pēc pāris dienām. Zaudēt svaru- tas ir smags darbs, bet, ja organizēsiet šo procesu pareizi, tas var nest prieku un mainīt jūsu dzīvesveidu uz labo pusi!

©TOPRAKSTI.LV / FOTO: marketium.ru



loading...