Krāsu nozīme ir saistīta ar kultūru, rasi, dzimumu un pat ar vecumu. Tāpēc arī darījumu pasaulē nevaram runāt tikai par krāsas izvēli, bet par to, kuras krāsas būtu piemērotas konkrētā mērķa sasniegšanai.
Piemēram, mums baltā saistās ar laulību ceremoniju un izraisa asociācijas ar nevainību, bet austrumu kultūrā tā nozīmē – nāvi. Ja kāds mēģinātu piedāvāt ķīniešiem baltus līgavu tērpus, nekāds lielais bizness nesanāktu.
Krāsas ir jākombinē tā, lai konkrētajā kultūrā tām būtu pareizā nozīme. Rietumu pasaulē zaļā un sarkanā asociējas ar Ziemsvētkiem, bet melnā un oranžā ar Helovīnu.
Arī lielo zīmolu firmas asociējas ar savu korporatīvo krāsu: IBM zilais tonis apliecina stabilitāti un konservatīvismu, UPS brūnais – pastāvīgumu un uzticamību.
Jā, arī biznesa kultūrā krāsām ir ļoti būtiska nozīme – lūk, kāda tā ir!
Baltā – skaidrība, tīrība, jaunība. Tā ir neitrāla un pauž šķīstību modes pasaulē, sterilitāti medicīnā, bet padošanos – karā.
Melnā – spēks, elegance, noslēpumainība. Der lielo mērķu sasniegšanai pieredzējušā uzņēmumā vai arī iesācējiem, lai piešķirtu tēlam noslēpumainību.
Sarkanā – kaislība, satraukums, briesmas. Šī krāsa prasa uzmanību, paaugstina asinsspiedienu un paātrina sirdsdarbības ritmu. Izmantojiet sarkano, ja vēlaties savam zīmolam piešķirt satraucošu noti.
Oranžā – vibrācijas, enerģija, spēle. Ar šo krāsu uzņēmumā ienāk jautrība un rotaļīgums. Padomājiet par to, ja vēlaties iepriecināt savus klientus.
Dzeltenā – laime, siltums, možums. Biznesa atmosfērā šī krāsa rada atslābinošu sajūtu.
Zaļā – daba, veselība, pārpilnība. Lai radītu nomierinošu vai izaugsmes efektu, droši izvēlieties zaļo. Dzīvosim patiesi zaļi!
Purpurs – karaliskums, gudrība, svinīgums. Šo krāsu ieteicams izmantot augstākās klases darījumos.
Zilā – lojalitāte, miers, uzticamība. Zilā ir pati populārākā un neitrālākā no krāsām visas pasaules kontekstā. Droša izvēle uzņēmumam, veidojot klientu lojalitātes programmu.
Tāpēc padomājiet par to, kādas krāsas izmantotas jūsu uzņēmuma mārketinga brošūrās, vizītkartēs un darba tērpos. Vai tās veido vēlamo tēlu, vai rada klientā vēlēšanos pirkt jūsu piedāvāto preci. Ja nē, laiks ķerties pie labojumiem.