Diemžēl, to laiku auto ražošanas nozare nevar lepoties ar dažādu modeļu sērijveida ražošanu. Tomēr dizaineri reizēm radīja arī patiesi unikālus auto! Tikai žēl, ka tie ir palikuši prototipos.
Pastāstīsim jums par septiņiem pārsteidzošiem padomju transportlīdzekļiem, kas nekad netika paredzēti palaišanai uz konveijera.
GAZ-A-AERO
Tas nav noslēpums, ka pirmais masu ražošanā palaistais padomju vieglais pasažieru auto GAZ-A bija licencēta amerikāņu Ford kopija. Tomēr vietējie dizaineri nesēdēja rokas klēpī salikuši, un visos iespējamos veidos centās uzlabot dizainu.
1934. gadā radās GAZ-A-AERO modifikācija ar uzlabotu dzinēju un racionalizētu virsbūvi. Salīdzinājumā ar tradicionālo “gaziku”, eksperimentālais modelis bija par ceturtdaļu ekonomiskāks un bija par 30 km/ h ātrāks. Tomēr, uz konveijera GAZ-A-AERO nenonāca…
GAZ M-20 “Pobeda-Roadster”
Savā laikā parastā “Pobeda” pārtapa modernā auto. Bet šī bija parasta parādes automašīna, jo sporta auto padomju rūpniecība uz konveijera nepalaida. Tomēr Gorjkova autorūpnīcas darbinieki uz “Pobedas” bāzes radīja dažus interesantus sacīkšu modeļus. Bet efektīvākais no tiem bija modelis ar rodstera tipa virsbūvi.
Jumts tika nogriezts nevis skaistuma dēļ, bet, lai mašīna būtu vieglāka. Pirmie šādi auto tika sagatavoti 1950. gada čempionātam, bet pēc 6 gadiem autobraucējs Vjačeslavs Mosolovs noveda modeli līdz pilnībai.
Ej uz nākamo lapu, lai lasītu tālāk!