GAZ-SG1 “Pobeda-Sport”
Vēl interesantāks modelis izrādījās 1950. gada GAZ-SG1 modelis. Šis auto tika izveidots uz parastās “Pobedas” agregātu bāzes, bet galvenais uzsvars tika pievērsts virsbūves aerodinamiskai. Pateicoties tai, kā arī forsētajam dzinējam, automašīna “Pobeda-Sport” uzstādīja vairākus Vissavienības ātruma rekordus un trīs reizes uzvarēja PSRS čempionātā sporta auto klasē!
Tika uzbūvētas tikai 5 šādas automašīnas. Tomēr, neskatoties uz izciliem rezultātiem sacīkšu trasē, neviena no GAZ-CG1 modifikācijām nekļuva par masveida modeli…
ZIS-112
Ja šī automašīna tika ražota ASV, tā ideāli piestāvētu Batmobile lomai. Milzīgs sportisks aparāts, kas vairāk līdzinās kosmosa raķetei, tika izveidots 1951. gadā speciāli sacīkstēm.
ZIS-112 tika aprīkots ar 8 cilindru rindas dzinēju ar apmēram 200 zirgspēkiem, kas ļāva tam pārsniegt trešo simtu uz spidometra! Tika izgatavotas tikai divas šādas automašīnas.
GAZ-SG2 “Torpedo-GAZ”
Šis modelis tika izveidots 1951. gadā uz “Pobedas” bāzes. Tas tika aprīkots ar līdz 105 zirgspēkiem forsētu dzinēju, kas ļāva tai ieskrieties līdz 191 km/ h. Lai gan šāds GAZ sasniedza zemāku maksimālo ātrumu kā ZIS-112, tomēr to bija daudz vieglāk vadīt. “Torpedo-GAZ” kontā ir divi Vissavienības rekordi!
GAS TR “Strela”
Ja iepriekšējās mašīnas bija skaistas, bet tomēr parastas automašīnas, “Bulta” bija daudz tuvāka raķetei. Šis eksperimentālais modelis dižojās ar MIG-17 reaktīvo dzinēju!
Darbs pie GAZ TR (turboreaktora tipa) sākās 1952. gadā un 2 gadus vēlāk automašīna tika iedzīvināta metālā. Dizaineri lika lielas cerības uz aviācijas tehnoloģiju. Likās, ka vēl mazliet, un visas automašīnas pāries uz reaktīvajiem dzinējiem. Bet 1957. gadā prototips avarēja testu laikā un darbs pie projekta tika pārtraukts…
GAZ-16
Bet visvairāk pārsteidza Gorkovskas konstruktoru GAZ-16 projekts. Tas bija parasta auto un kuģa uz gaisa spilveniem hibrīds!
Braukšanai pa ceļiem GAZ-16 izmantoja parasto šasiju, bet uz bezceļiem to noņēma, un transportlīdzeklis peldēja virs virsmas uz gaisa spilvena. Uz līdzena ceļa auto attīstīja ātrumu 170 kilometri stundā! Diemžēl projekts bija pārāk sarežģīts un dārgs…
Jā, no šo auto izskata jau vien elpa aizraujas… Šķiet, ka pie GAZ-16 projekta būtu vērts atgriezties, skatoties uz ceļu stāvokli ne vien Krievijā, bet arī pie mums- Latvijā!
©TOPRAKSTI.LV / FOTO: ofigenno.cc