Akcijā “Dienas bez rindām” sniegtas vairāk nekā 7000 konsultāciju par e-pakalpojumiem

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) no 2018. gada 17. līdz 21. septembrim organizēja akciju “Dienas bez rindām”, kas norisinājās jau piekto reizi. Tās laikā valsts un pašvaldību iestādēs sniegtas vairāk nekā 7 tūkstoši konsultāciju par e-pakalpojumu lietošanu.

Šogad akcijā piedalījās 158 valsts un pašvaldību iestādes un to filiāles visā Latvijā. Kā liecina akcijas dalībnieku aptauja, 91% klientu pēc konsultācijas saņemšanas veidojusies lielāka izpratne par e-pakalpojumu izmantošanas ieguvumiem.

Akcijas partneriestādes, minot galvenos iemeslus, kāpēc apmeklētāji atsakās no e-pakalpojumu lietošanas, izceļ digitālo prasmju trūkumu, ieradumu konsultēties klātienē, pārpratumu vai kļūdu iespējamības samazināšanu, kā arī informācijas trūkumu par dažādu e-pakalpojumu pieejamību.

“Vērtējot rezultātus, ir gandarījums redzēt, ka sabiedrības daļa, kas prot lietot un patstāvīgi izmanto e-pakalpojumus savu dzīves situāciju risināšanā, strauji pieaug. Vēlos pateikt paldies visām partneriestādēm, kas iesaistījās akcijā un palīdzēja informēt iedzīvotājus par digitālajām iespējām, turklāt darīja to ļoti radoši,” uzsver VARAM parlamentārais sekretārs Jānis Eglīts.

Akcijas laikā Ārlietu ministrijas Konsulārais departaments Rīgas starptautiskajā autoostā informēja pasažierus par mobilo lietotni “Ceļo droši”, bet Ķeguma novada pašvaldība, iesaistoties akcijā “Dienas bez rindām” norisē, ir izstrādājusi nelielu video instrukciju par to, kā soli pa solim iesniegt iesniegumu Ķeguma novada pašvaldībā elektroniski, izmantojot pakalpojumu “Iesniegums iestādei” Valsts pārvaldes pakalpojumu portālā “www.latvija.lv”.

Nacionālais veselības dienests Klientu apkalpošanas centrā Rīgā seniorus un citus interesentus konsultēja par E-veselības sistēmas pakalpojumu lietošanu un aicināja kopā ar konsultantu E-veselības sistēmā aizpildīt informāciju par savām kontaktpersonām – piemēram, kaimiņu, dēlu, mazmeitu vai kādu citu tuvinieku – saziņai neatliekamā gadījumā.

Iniciatīvas “Dienas bez rindām” mērķis ir ne tikai iedrošināt sabiedrību saņemt pakalpojumus digitāli, bet arī iepazīstināt ar e-pakalpojumu dažādību, lai veicinātu paradumu maiņu – ar dažādām dzīves situācijām saistītās formalitātes ātrāk un ērtāk nokārtot tiešsaistē, nevis stāvot rindā valsts vai pašvaldības iestādē.

Šogad akcija “Dienas bez rindām” norisinājās integrētās komunikācijas un mācību aktivitātes programmas “Mana Latvija.lv. Dari digitāli!” ietvaros. 2017.gadā akcijā piedalījās 24 valsts iestādes 185 klientu apkalpošanas vietās un 89 pašvaldības 120 klientu apkalpošanās vietās, sniedzot teju 8,5 tūkstošus konsultāciju.

Pievienot komentāru