E-talona sistēmas vidējās izmaksas Rīgā kopš 2009. gada, kad tā sāka darboties, ir bijušas 11,49 miljoni eiro, bet kopējās izmaksas šo desmit gadu laikā veidoja 113,346 miljonus eiro. Pie tam e-talona sistēma Rīgā ir izmaksājusi gandrīz par 600 tūkstošiem eiro lētāk, nekā to sākotnēji paredzēja noslēgtais līgums.
Tostarp Rīgas sabiedriskā transporta elektronisko norēķinu sistēmas izmaksas veido aptuveni 6% no “Rīgas satiksmes” izdevumiem, kas ir nozarē atzīts standarts un atbilst vidējiem rādītājiem arī citās pasaules pilsētās. Pārējie 94% “Rīgas satiksmes” izmaksu ir cita rakstura izdevumi, kas nav saistīti ar e-talonu. E-talona sistēmas izmaksas ir tikai 9 centi no kopējās brauciena pašizmaksas, kas šobrīd ir noteikta – 1,426 EUR.
SIA “Rīgas karte” valdes priekšsēdētājs un ASV akcionāru pārstāvis uzņēmumā Ēriks Morizūrs (Eric Morizur):”Pēdējā laikā vairrākkārt ir bijuši mēģinājumi diskreditēt Rīgā ieviesto e-talona sistēmu, publiskajā telpā neprofesionāli un maldinoši interpretējot dažādus grāmatvedības datus. Tostarp, piemēram, žurnāla “IR” publikācijā “Naudas pumpis” (15.03.2019.) kopā ir sajauktas summas latos (2009. – 2013. gads) un eiro (2014. – 2017. gads), tādejādi mākslīgi palielinot ar e-talona sistēmu saistītas izmaksas. Tāpat, lai vizuāli palielinātu izmaksas, aprēķinos tiek iekļauts PVN, kas nekur pasaulē finanšu aprēķinos netiek izdalīts kā uzņēmumu izdevumu pozīcija.”
“Tāpat publiskajā telpā izskanējusī informācija par to, ka uzņemuma grāmatvedībā it kā būtu pazuduši 20 miljoni eiro, ir nepatiesa un ir jāatsauc. SIA “Rīgas karte” jau ir uzsākusi juridiskās konsultācijas, lai vērstos pret šīs apmelojošās informācijas izplatītājiem. Jāuzsver, ka SIA “Rīgas karte” auditētais uzņēmuma gada pārskats ir pieejams “Lursoft” uzņēmumu datu bāzē un finanšu auditu ik gadu veic starptautiskā auditorkompānija “PricewaterhouseCoopers” (PwC). Visa uzņēmuma finanšu informācija ir pārskatāma, un nekādi slēpti maksājumi nav iespējami,” uzsver Ē. Morizūrs.
“Rīgas karte” ir 2007. gadā dibināts uzņēmums, kurš izveidoja un uztur Rīgas sabiedriskā transporta un autostāvvietu elektronisko norēķinu sistēmu. Uzņēmuma akcionāri ir “Rīgas satiksme”(51%) un ASV tehnoloģiju kompānija “Conduent” (49%), kas agrāk bija pazīstama ar zīmolu “Xerox”.