RIMI soda par negodīgu komercpraksi


Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, ar kuru SIA “RIMI LATVIA” piemērota soda nauda 20 000 eiro apmērā, kā arī aizliegta turpmāka negodīga komercprakse lēmumā raksturoto un līdzīgu piedāvājumu (akciju) izsludināšanā, informē centrā.

Uzņēmums no 2018.gada 16.janvāra līdz 2018.gada 15.maijam īstenoja speciālu akciju, kuras ietvaros patērētājiem, sakrājot noteiktu skaitu uzlīmju, tika piedāvāts iegādāties dažādas zīmola BOSCH preces ar atlaidi līdz 62%.

Saskaņā ar PTAC rīcībā esošo informāciju, piedāvājumā ietverto zīmola BOSCH preču cena bija tāda pati vai pat lielāka nekā citās tirdzniecības vietās bez atlaides.

Lai gan sabiedrība atbildēja uz PTAC norādītajiem pārkāpumiem un centās attaisnot savu rīcību, minot, ka Piedāvājums ir tikai vienas pārdošanas kampaņas projekts un nav vērtējams kā akcija, kā arī piedāvājumā ietverto preču cenas tika noteiktas, vadoties pēc tirgus izpētes, PTAC ieskatā sabiedrība nebija veikusi pienācīgu tirgus izpēti tieši Baltijas tirgū.

Sabiedrība papildus PTAC aizrādījumiem un pierādījumiem, kas balstīti tirgus izpētē norādīja, ka PTAC pārbaudes nav bijušas adekvātas, ņemot vērā, ka interneta veikalos, kas tikuši pētīti, BOSCH produktu modeļi precīzi nav sakrituši ar piedāvātajiem.

PTAC uzskata, ka sabiedrība, reklamējot piedāvājumu ir īstenojusi negodīgu komercpraksi, jo Sabiedrības reklāma maldināja par piedāvājuma – iegādāties BOSCH preces ar ievērojamu atlaidi – izdevīgumu un tādējādi patērētājs varēja pieņemt tādus lēmumus par darījuma veikšanu, kādus viņš citādi nebūtu pieņēmis, piemēram, iepirkties par lielākām naudas summām RIMI veikalu tīklā, lai varētu iegādāties konkrētās preces ar atlaidi.

Pievienot komentāru