Iepirkšanās ir neatņemama mūsu dzīves sastāvdaļa, it īpaši sieviešu. Pārtika, drēbes, sadzīves preces – bez tā visa nevar iztikt. Bet gan jau ka arī tev ir bijis tā, kad sanāk iegadāties daudz vairāk preču, nekā domāts sākumā, bet mājās gaidīja kārtējie pārdzīvojumi tukšā maka un nevajadzīgo lietu dēļ. Un iemesls tam visam patiesībā nav jūsu muļķīgums vai izšķērdība.
Pastāv daudzi viltīgi triki, kurus izmanto veikalos, ka arī pašu pārdevēju viltības, kuras pavisam nemanāmi iedarbojās uz jūsu zemapziņas. Mūsu redakcija izstāstīt, kādā veidā jums liek iegadāties vairāk, nekā plānots.
Pircēja apmāns
Veikalos ir pārdomāts viss: sakot no grīdu seguma un beidzot ar apgaismojumu. Paklājiņi un gaismas kastes atrodas tieši tajās vietās, kur cilvēkam ir jāapstājas, lai pievērstu uzmanību konkrētām lietām. Koridori gaisma parasti ir spožāka, bet drēbju veikalā gaisma ir pieklusinātāka, mājīgāka. Šeit, gluži tāpat kā spēļu zālēs, gaiss tiek papildus bagātināts ar skābekli, lai klienti nejūt nogurumu.
Drēbju veikalu viltības
1. Lielie spoguļi
Jūs noteikti esat ievērojuši lielos spoguļus veikalos, kuros automātiski ieskaties, paejot garām. Tieši tas arī ir mērķis. Jūs skatīsieties spogulī, redzēsiet savus trūkumus, un domāsiet kā jūs izskatītos jaunajā tēlā.
2. Akcijas
Tas, laikam, ir visdrošākais veids, kā var ātri divkārt palielināt pirkumus. Piemēram, katrs T-krekls atsevišķi maksā 15 eiro, bet jums piedāvā divus par 29 eiro. Pirmā smadzeņu reakcija – ir jāņem! Lai gan pēc fakta nekādas lielās ietaupīšanas nav.
3. Nekārtība
Izklausās dīvaini, bet lai palielinātu konkrētās grupas preču pārdošanu, uz plaukta vai pakaramiem, uz kuriem tās atrodas, speciāli rīko nekārtību. Neapzinoties, to izmanto lielākā daļa pircēju. Jo viņi ir pārliecināti, ka tieši uz tiem plauktiem vai pakaramiem atrodas pašas interesantākas un modernākas lietas.
4. Atlaides
-30%, -50%, vai pat vairāk – kas gan var izklausīties pievilcīgāk? Spilgts uzraksts par topošajām vai jau esošajām atlaidēm garantēti ievēdīs tevi attiecīgajā veikalā. Bet tikai ir jāatceras, ka neviens pārdevējs nestrādās ar zaudējumiem sev. Cenas ir vai nu bijušas stipri paaugstinātas, vai nu atlaide tiešām pastāv, bet tikai ne augstāk minētie 50%, bet gan maksimums 10%. Protams, pastāv vēl sezonālas atlaides.
Piemēram, augustā tiek ievēstas rudens kolekcijas, bet vasaras drēbes tiek pārdotas ar tiešām lielo atlaidi. Viltība slēpjas tajā, ka kopā ar drēbēm ar atlaidi tu nopirksi arī kaut ko no jaunās kolekcijas, kuru cena ir stipri paaugstināta.
5. Mūzika
Jauniešu auditorijai domātajos veikalos parasti skan moderna dēju mūzika, kura lieliski atbilst jaunatnes dzīves ritmam. Savukārt solīdos, dārgos veikalos, paredzētājos vairāk korpulentām dāmām, tiek atskaņota mierīgāka mūzika. Tā nomierina un ļauj pavadīt veikalā vairāk laika.
Ej uz nākamo lapu, lai uzzinātu par viltībām pārtikas veikalos!