Zinātnieki atklājuši mūsu planētas kopiju! Zemes dvīnis atrodas 1400 gaismas gadu attālumā

zeme

Cilvēci vienmēr ir nodarbinājis jautājums, vai mēs esam vieni Visumā, vai kaut kur kosmosa dzīlēs atrodama mums līdzīga civilizācija? Nesen svešzemju romantikas faniem tika dota viela pārdomām. 2015. gada 23. jūlijā NASA paziņojusi, ka ir atklājusi planētu, kas pēc visiem parametriem visvairāk atbilst Zemei. Mūsu Zemes dubultnieku sauc Kepler-452 b. Šis ir pirmā gandrīz Zemes izmēra planēta, kas tikusi atrasta zvaigznes labvēlīgajā zonā ar tādu pašu spektrālo klasi, kā Saulei.

Planēta atrodas dzeltenā pundura Kepler-452 orbītā, Gulbja zvaigznājā. Mūsu Zemes dvīņu brālis atrodas 1402 gaismas gadu attālumā no Saules sistēmas. Līdz šim šī planētai, kā arī zvaigznei, kuras orbītā tā atrodas, piešķirts tehniskais vārds. Tiem nosaukums piešķirt par godu Keplera teleskopam, ar kuru tās atklātas. 2009. gada beigās tas tika palaists, lai spētu atklāt Zemei līdzīgas planētas.

telesk

No visām atklātajām planētām, Kepler- 452 b piemīt lielākā līdzība ar zemi. Tā riņķo ap zvaigzni, kas ir ļoti līdzīga Saulei. Abu planētu orbītas ir gandrīz identiskas. Rotācijas periods ir lielāks par 20 dienām, vienā gadā uz šīš planētas ir 385 dienas. Insolācija, tas ir, saules gaismas iedarbība, salīdzinājumā ar Zemi ir tikai par 10% lielāka. Un vidējā temperatūra, bez siltumnīcas efekta, tiek lēsta 8 grādi pēc Celsija zem nulles.

planetas

Kepler-452b ir vecāka un lielāka par mūsu Zemi. Tās vecums ir lielāks par 1,5 miljardiem gadu, bet izmērs par 63% pārsniedz zemes izmēru. Pēc planētas masas modelēšanas rezultātiem atklājās, ka tā ir 5 reizes lielāka kā Zemes masa, kas nozīmē, ka tās pievilkšanas spēks ir teju 2 reizes lielāks kā uz mūsu planētas.

Tiešu pierādījumu dzīvības esamībai uz Kepler-452b nav, taču tur ir piemēroti apstākļi, lai tādas eksistētu. Tā kā šī planēta atrodas pārāk tālu no mūsējās, tuvākajā laikā rīkot ekspedīcijas tās izpētei nebūs iespējams. tagad zinātnieki uzraudzīs signālus, kas nāk no šīs planētas, cerībā, ja ne saņemt kādu ziņu no citām civilizācijām, tad vismaz saņemt kādu pierādījumu, ka uz šīs planētas iespējama dzīvība.

Interesanti, cik interesantu atklājumu mums glabā Visums? Un vai mums ir lemts atrast citas civilizācijas?