Zīmolu lietas vilto tik kvalitatīvi, ka dažreiz ir grūti atšķirt: kur ir viltojums, bet kur ir oriģināls. Tomēr vienmēr ir vismaz kāds “pavediens”. Vienkārši ir jāzina, ko meklēt.
Visvieglāk “iegrābties” ir uz somām, smaržām un sporta apaviem. Par tiem arī pastāstīsim.
Somas
- Zīmolu somas netiek pārdotas par simbolisku cenu. Internetā atlaides var sasniegt vairāk nekā 50%. Tomēr uzticēties var tikai ražotāja vietnei, bet daudzzīmolu veikalos, visticamāk, var “iekrist” uz viltojumu.
- Protams, nevienmērīgus dūrienus un diegu pavedienus var piedot. Bet ne dizaineru somās! Katrs modelis tiek pārbaudīts un tikai pēc tam tiek nodots pārdošanai. “Tas ir ražošanas brāķis,” saka konsultants. Neticiet!
- Modes nami pievērš īpašu uzmanību slēdzenēm un kniedēm. Pirmās tiek izgatavotas bez šķeldošanas, bet uz otrajām bieži atrodami logotipi, turklāt ar skaidrām līnijām.
- Uz kvalitāti norāda ādas malu apstrādes metodes. Uz viltojumiem redzama pielīmēta gumija, bet oriģinālam uzklāts oksidētājs, kas atgādina lakas slāni.
- Dizaineri reti izmanto rupju ādu. Viņi izvēlas elastīgu materiālu, kas ātri atjauno formu.
- Ķīnieši zina daudz, bet viņiem ir problēmas ar latīņu alfabētu. Tātad, GUCCL nevis GUCCI – attaisnojums smieties un atstāt veikalu.
- Zīmola preces netiek pārdotas plastmasas maisiņā. Jābūt kastītei, putekļu maisiņam, modeļa brošūrai un pasei. Tam visam kvalitātē jābūt ne sliktākam par pašu somu.
- Sērijas numurs – arhīva daļa. Tas ir iešūts somas ārpusē un iekšpusē. Tiem jāsakrīt ar burtiem un cipariem. Trūkst kāds burts – jūs rokās turat viltojumu.
Smaržas
- Pārbaudi jāuzsāk ar celofāna iepakojuma pārbaudi. Zīmolu ražotāji izmanto termo metodi, nevis līmi: savienojumi izskatās pat perfekti. Kastītei jābūt dekorētai ar zīmogu- uzlīmi.
- Svītrkods arī var nodot viltojumu. Franču smaržas neiepilda pudelēs Ķīnā vai Indijā. Uz īstām smaržām būs rakstīts “Made in France”, nevis noslēpumainais “Moscow-Paris-Milan”.
- Tāpat kā somām, arī smaržām ir sērijas numurs. To var atrast pudeles apakšpusē, plānas caurspīdīgas uzlīmes izskatā. Jābūt vairākiem cipariem vai burtiem un cipariem. Tāda pati kombinācija – uz kartona iepakojuma.
- Smaržu kastītē atrodas “skelets” – kartons vai plastmasa, kas neļauj flakonam kustēties. Uz šo “niansi” ražotāji bieži ietaupa. Pakratiet iepakojumu – viltojums nekavējoties atmaskos sevi.
- Īstām smaržām vienmēr ir norādīts ražošanas datums, glabāšanas laiks un sastāvs. Tas ir lieki ikvienam, kurš vienkārši pelna naudu.
- Un, visbeidzot, cena. Tas gan, ne vienmēr ir vissvarīgākais (uz jebkuru “ūdentiņu” ir iespējams nopelnīt). Bet milzīgai atlaidei vai “ņem trīs par divu cenu” vajadzētu brīdināt. Tas ir nelietderīgi pārdot tik lēti: pašizmaksa jau tā ir augsta.
Ej uz nākamo lapu, lai lasītu tālāk!