Privatizācijas aģentūra: LDz vadītāja paustais par mēģinājumiem slēpti privatizēt LDz ir sabiedrību maldinošs

Foto – Edijs Pālens/LETA

Privatizācijas aģentūras (PA) ieskatā VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) valdes priekšsēdētāja Edvīna Bērziņa publiski paustais viedoklis par mēģinājumiem slēpti privatizēt LDz ir sabiedrību maldinošs, sacīja PA.

PA kategoriski nepiekrīt Bērziņa paustajam viedoklim. PA vērš uzmanību, ka publiskas personas kapitālsabiedrības valdes locekļiem, kuru izglītībai, darba pieredzei un kvalifikācijai ir jānodrošina valdes locekļa amata pienākumu profesionāla izpilde un jābūt pamatzināšanām par valsts īpašuma konversijas principiem un ar to saistītiem normatīviem aktiem, tāpat nav pieļaujama šādu normatīvu aktu neievērošana un sabiedrības maldināšana savu personīgo mērķu sasniegšanai.

PA atgādināja, ka Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 17.pants nosaka, ka tādus uzņēmumus kā VAS “Latvenergo”, VAS “Latvijas pasts”, VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”, VAS “Latvijas dzelzceļš”, VAS “Latvijas gaisa satiksme” un VAS “Latvijas Valsts meži” un šo uzņēmumu akcijas nedrīkst privatizēt vai atsavināt.

“LDz vadītājs Bērziņš publiski paustajā viedoklī norāda dažādu izteikumu negatīvu iespaidu uz viņa vadītā uzņēmuma reputāciju. Bērziņa izteikumi viennozīmīgi atstāj negatīvu iespaidu uz PA darbību un tai deleģēto valsts pārvaldes uzdevumu izpildi. PA aicina Bērziņu nekavējoties atsaukt savus nepamatotos izteikumus un turpmāk izvairīties no juridiski nepatiesiem un citu uzņēmumu reputāciju aizskarošiem izteikumiem,” norādīja PA.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka piektdien LDz valdes locekļi paziņoja, ka satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) šonedēļ izteiktie paziņojumi par LDz vadību ir vērsti uz mērķtiecīgu LDz sagatavošanu privatizācijai.

“Redzam mērķtiecīgu darbu, kas vērsts uz LDz privatizāciju jeb nozagšanu. Pirms privatizācijas ir jāsamazina uzņēmuma vērtību, lai to varētu veiksmīgi privatizēt un šādi paziņojumi neapšaubāmi rada reputācijas riskus un grauj uzņēmuma vērtību,” teica Bērziņš.

LDz vadītājs norādīja, ka kompānijas valde lūgusi satiksmes ministru nekavējoties atsaukt paustos paziņojumus, lai novērstu tālāku kaitējumu uzņēmumam. “Tāpat tiks nosūtīti iesniegumi visām valsts institūcijām, jo redzamas mērķtiecīgas darbības, kas vērstas uz uzņēmuma novājināšanu. Ļoti ceram, ka nebūs politiskā spiediena uz LDz padomi, lai viņi kompetenti varētu izskatīt visus pārmetumus,” pauda Bērziņš.

Kompānijas vadības iesniegums nosūtīts Ministru prezidentam, LDz padomes locekļiem, ģenerālprokuroram, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB), Saeimas Nacionālās drošības komisijai, kā arī OECD vadībai, informēja Bērziņš.

Tāpat Bērziņš izteica pārliecību, ka Linkaits darbojas privātā pārvadātāja – AS “Baltijas ekspresis” – interesēs. Šis uzņēmums kopš 2018.gada izrāda pastiprinātu interesi dzelzceļa kravu pārvadājumos, vagonu un lokomotīvju izmantošanā un remonta sektorā.

Otrdien, 7.maijā, Linkaits izteica neuzticību Bērziņam, valdes loceklim Aivaram Strakšas un valdes loceklim Ainim Stūrmanim, un rosinās uzņēmuma padomi viņus atstādināt no amata.

Ministrs informēja, ka galvenie pārmetumi saistīti ar iespējamu konkurences kropļošanu, kas draud ar smagām sekām gan LDz, gan Latvijas valstij. Ministra rīcībā nonākusi informācija arī par iespējami koruptīviem darījumiem, attiecīgo informāciju nododot izmeklēšanai KNAB. Tāpat konstatēti vairāki finansiāli apjomīgi saimnieciskie darījumi, tostarp mārketinga un reklāmas līgumi vairāku miljonu eiro vērtībā, kas liek domāt, ka valde nav rīkojusies kā krietns un rūpīgs saimnieks.

Pievienot komentāru